Zadní rozeta JAWATECH

Kód: 620-56-400-E 620-56-400-E-2 620-56-400-E-3 634-56-200-E-1 634-56-200-E-2 634-56-200-E-3 634-56-200-E-4 826-56-200-R 471-56-200-E-1 471-56-200-E-2 Zvolte variantu
8 hodnocení
Značka: JAWATECH
1 400 Kč 1 400 Kč 1 400 Kč 1 400 Kč 1 400 Kč 1 400 Kč 1 400 Kč 2 400 Kč 1 400 Kč 1 400 Kč od 1 400 Kč
Skladem Skladem Skladem Skladem Skladem Skladem Skladem Skladem Skladem Skladem Zvolte variantu
Typ motocyklu
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.

Upravený zadní unašeč rozety + výměnný řetězový věnec + ložisko SKF/NTN + nerezový spojovací materiál. Minimální obvodové házení. Maximální kvalita.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Co znamená upravená zadní rozeta

Původní (originální) rozetu upravíme na výměnný řetězový věnec používaný na moderních motocyklech. Výsledkem je díl, který lze bez úprav namontovat i do krytu řetězu, vydrží fungovat nejméně 25000km (otestováno) a lze ho znovu repasovat pouhou výměnou řetězového věnce, případně ložiska.

Jak bude hotová rozeta vypadat

  1. Upravená rozeta je dodána smontovaná včetně věnce.
  2. Je použit nerezový spojovací materiál, tedy ,imbus´ šrouby M8+pojistné matice+podložky. Rozeta na panelku je standardně dodávána na šrouby s válcovou hlavou, rozeta na typ 63x standardně se zápustnými hlavami. Vychází to z dostupnosti náhradních věnců.
  3. Je osazena ložiskem SKF nebo NTN s protiprachovými kryty (RS). Ložisko je zvoleno podle zjištěné tolerance otvoru pro ložisko v rozetě. Nelze si ho tedy zvolit, dva výrobce používáme kvůli tomu, abychom zajistili správnou vůli = nejmenší házení = minimální vibrace rozety = co největší komfort při jízdě. Ložiska NTN jsou dle našeho porovnání kvalitativně srovnatelné s SKF. NTN  jsou o něco dražší, rozdíl ceny jde na nás.

 Jak rozetu upravujeme

  1. Zkontrolujeme zda je originální rozeta k úpravě vhodná, tedy zda není vysekaná od bubnu, nebo nemá vyšoupaný límec od krytu řetězu. Poznámka - repliky bohužel upravovat nejdou - replikový hliník nevydrží a praská.
  2. Rozetu dočistíme ekologicky odbouratelným čističem.
  3. Za tepla vyjmeme ložisko.
  4. Následuje další kontrola, zda rozeta nemá vymlácený střed.
  5. Odstraníme starý věnec a upravíme dosedací plochu na nový věnec, podle zvolené varianty (případně na přání). Každá rozeta bohužel úpravu nepřežije, protože se u některých projeví skryté vady.
  6. Začistíme upravený unašeč a namontujeme nové ložisko.
  7. Pak už následuje kompletace s novým věncem, případně kompletace s trnem rozety a řetězovou sadou.
  8. Výstupní kontrola, zda je za nás vše v pořádku.
  9. Posledním krokem je odeslání upravené rozety zákazníkovi a ověření, že je vše OK i pro Vás.

Kdy rozetu dostanete

V současnosti držíme skladem dva nejpoužívanější typy upravených rozet - na panelku a 63x-640. Dodací doba je 14 dní.
Máme zkušenosti i s úpravami na jiný počet zubů, s úpravami rozet na motocykly ČZ®, jiné modely motocyklů JAWA®, tam je dodací doba 2-5 měsíců podle složitosti úpravy. Cena je pak záležitostí domluvy - opět záleží na náročnosti úpravy.

Co doporučujeme objednat spolu s upravenou rozetou

Určitě doporučujeme rozetu objednat včetně rozpěrky ,,trnu" rozety. Jedná se o námi vyvinutý, funkční a otestovaný díl, díky kterému si usnadníte montáž rozety do motocyklu a zejména každou montáž kola. Nebude potřeba původní ,,rozpěrka mezi buben kola a rozetu", kterou bylo obtížné udržet při motáži kola na správném místě. Náš díl je o tuto část již prodloužen, více viz: https://www.jawatech.cz/kola-dily/rozperka-rozety/

Co doporučujeme udělat při montáži rozety

Zejména doporučujeme vymezit vůli v gumovém tlumiči záběru mezi rozetou a bubnem. Moderní motorky to mají udělané tak, že rozetu lze suvně vložit do kola, ale nejde s ní otočit, aniž byste zároveň otočili s kolem. Pokud to takto vymezíte, úplně zmizí otravné cuknutí celé motorky při přídání/po zavření plynu. Pod gumu tlumiče záběru je tedy vhodné vložt pásek gumy (cca 1-2mm silný -podle potřeby), tak aby rozeta šla ještě vložit, ale už s ní nešlo otáčet bez otočení kola. Montáž bude nepatrně složitější, ale s tím Vám právě pomůže naše rozpěrka rozety.

Výměnný věnec

Podrobnosti o věnci jsou zpracovány zde: https://www.jawatech.cz/retezove-sady-dily/venec-rozety/

Informace o testování

Rozetu jsme dlouhodobě -25000km- testovali na několika motocyklech. Bez krytu řetězu. Bez podložek matic. S minimální údržbou řetězu.
Každých 5000km byla rozeta rozebrána a otvory proměřeny, zda nedochází k otlačení hliníku v unašeči. Žádné otlačení šroubů se neprojevilo.
Životnosti věnce se nepodařilo dosáhnout, přestože jsme je prohnali Slovinskými, Rumunskými a Španělskými horami.
Recenze

Recenzi od Johnyho si můžete přečíst tady: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=113530&act=moto-denik-detail&ddid=67705

Informace k dodání staré rozety

Prodej rozet je zajišťován výměnným způsobem, tedy potřebujeme poslat/přivést/předat Vaši původní rozetu.

Rozetu prosím posílejte vyčištěnou (nebo alespoň očištěnou) a ložisko včetně pojistných kroužků nechte v rozetě. Ložisko vyndaváme zatepla, abychom nezvětšovali vůli/nepoškodili dosedací plochu. Podle vůle otvoru pak zvolíme ložisko, takže dostanete 100% funkční výrobek.

Doplňkové parametry

Kategorie: Kola
Záruka: 2 roky