Vážení zákazníci, jsme přestěhovaní do nových prostor, které připravujeme spolu s našimi motorkami a novými produkty. Do května bohužel nebudeme stíhat odbavovat nové zakázky, z toho důvodu jsou všechny věci na dotaz/na objednání. O možném termínu dodání se vždy informujte předem telefonicky nebo emailem. Za team Jawatech Grošák

Zadní rozeta JAWATECH

Kód: 620-56-400-E 620-56-400-E-2 620-56-400-E-3 634-56-200-E-1 634-56-200-E-2 634-56-200-E-3 634-56-200-E-4 826-56-200-R 471-56-200-E-1 471-56-200-E-2 Zvolte variantu
2 450 Kč 2 450 Kč 2 450 Kč 2 450 Kč 2 450 Kč 2 450 Kč 2 450 Kč 3 050 Kč 2 450 Kč 2 450 Kč od 2 450 Kč
Na objednávku Na objednávku Na objednávku Na objednávku Na objednávku Na objednávku Na objednávku Na objednávku Na objednávku Na objednávku Zvolte variantu
Typ motocyklu
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.

Upravený zadní unašeč rozety + výměnný řetězový věnec + ložisko SKF/NTN + nerezové pojistné spirálové kroužky + nerezový spojovací materiál. Minimální obvodové házení. Maximální kvalita.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Co znamená upravená zadní rozeta

Původní (originální) rozetu upravíme na výměnný řetězový věnec používaný na moderních motocyklech. Výsledkem je díl, který lze bez úprav namontovat i do krytu řetězu, vydrží fungovat nejméně 25000km (otestováno) a lze ho znovu repasovat pouhou výměnou řetězového věnce, případně ložiska.

Jak bude hotová rozeta vypadat

  1. Upravená rozeta je dodána smontovaná včetně věnce.
  2. Je použit nerezový spojovací materiál, tedy ,imbus´ šrouby M8+pojistné matice+podložky. Rozeta na panelku je standardně dodávána na šrouby s válcovou hlavou, rozeta na typ 63x standardně se zápustnými hlavami. Vychází to z dostupnosti náhradních věnců.
  3. Je osazena ložiskem SKF nebo NTN s protiprachovými kryty (RS). Ložisko je zvoleno podle zjištěné tolerance otvoru pro ložisko v rozetě. Nelze si ho tedy zvolit, dva výrobce používáme kvůli tomu, abychom zajistili správnou vůli = nejmenší házení = minimální vibrace rozety = co největší komfort při jízdě. Ložiska NTN jsou dle našeho porovnání kvalitativně srovnatelné s SKF. NTN  jsou o něco dražší, rozdíl ceny jde na nás.
  4. Ložisko je pojištěné nerezovými spirálovými kroužky, které se používají v leteckém průmyslu pro svojí snadnou montáž bez speciálního nářadí a hlavně pro vysokou spolehlivost. Originální seger kroužky jsou v naprosté většině případů opotřebené, postrádají montážní "zobáčky" a jsou zprohýbané a unavené. Následkem toho je často téměř nemožné je demontovat/montovat, protože zobáčky sjíždí z kleští a je tedy nutné zapojit i další nářadí jako tenké šroubováčky a někdy i další pár rukou. Výměna ložiska se tak stává velmi problematickou a např. v polních podmínkách takřka nemožnou. Na výměnu spirálového kroužku postačí pouze šroubovák k prvotnímu vyklonění zobáčku a zbytek lze snadno udělat pouze rukou bez nářadí. Nerezový materiál garantuje maximální výdrž i za nestandardních podmínek.

 Jak rozetu upravujeme

  1. Zkontrolujeme zda je originální rozeta k úpravě vhodná, tedy zda není vysekaná od bubnu, nebo nemá vyšoupaný límec od krytu řetězu. Poznámka - repliky bohužel upravovat nejdou - replikový hliník nevydrží a praská.
  2. Rozetu dočistíme ekologicky odbouratelným čističem.
  3. Za tepla vyjmeme ložisko.
  4. Následuje další kontrola, zda rozeta nemá vymlácený střed.
  5. Odstraníme starý věnec a upravíme dosedací plochu na nový věnec, podle zvolené varianty (případně na přání). Každá rozeta bohužel úpravu nepřežije, protože se u některých projeví skryté vady.
  6. Začistíme upravený unašeč a namontujeme nové ložisko.
  7. Pak už následuje kompletace s novým věncem, případně kompletace s trnem rozety a řetězovou sadou.
  8. Výstupní kontrola, zda je za nás vše v pořádku.
  9. Posledním krokem je odeslání upravené rozety zákazníkovi a ověření, že je vše OK i pro Vás.

Kdy rozetu dostanete

V současnosti máme akutní nedostatek originálních rozet - staré originály docházejí a je stále těžší a dražší je sehnat. Již nemáme téměř žádné skladem a úprava je tedy možná pouze výměnou. Pokud nemáte vlastní unašeč nemáte, můžete poslat dotaz, zda budeme schopni dodat - v takovém případě použijeme polotovar z novodobé rozety, ale je třeba počítat s navýšením ceny, protože samotný polotovar stojí přes 1000Kč (přesnou cenu bychom kalkulovali individuálně) Dodací doba je v této době z důvodu velké poptávky 2-3 měsíce, ale také záleží na aktuální situaci (Covid atd.).
Máme zkušenosti i s úpravami na jiný počet zubů, s úpravami rozet na motocykly ČZ®, jiné modely motocyklů JAWA®, tam je dodací doba 2-5 měsíců podle složitosti úpravy. Cena je pak záležitostí domluvy - opět záleží na náročnosti úpravy.

Co doporučujeme objednat spolu s upravenou rozetou

Určitě doporučujeme rozetu objednat včetně rozpěrky ,,trnu" rozety. Jedná se o námi vyvinutý, funkční a otestovaný díl, díky kterému si usnadníte montáž rozety do motocyklu a zejména každou montáž kola. Nebude potřeba původní ,,rozpěrka mezi buben kola a rozetu", kterou bylo obtížné udržet při motáži kola na správném místě. Náš díl je o tuto část již prodloužen, více viz: https://www.jawatech.cz/retezove-sady-dily/rozperka-rozety/

Co doporučujeme udělat při montáži rozety

Zejména doporučujeme vymezit vůli v gumovém tlumiči záběru mezi rozetou a bubnem. Moderní motorky to mají udělané tak, že rozetu lze suvně vložit do kola, ale nejde s ní otočit, aniž byste zároveň otočili s kolem. Pokud to takto vymezíte, úplně zmizí otravné cuknutí celé motorky při přídání/po zavření plynu. Pod gumu tlumiče záběru je tedy vhodné vložt pásek gumy (cca 1-2mm silný -podle potřeby), tak aby rozeta šla ještě vložit, ale už s ní nešlo otáčet bez otočení kola. Montáž bude nepatrně složitější, ale s tím Vám právě pomůže naše rozpěrka rozety.

Výměnný věnec

Podrobnosti o věnci jsou zpracovány zde: https://www.jawatech.cz/retezove-sady-dily/venec-rozety/

Informace o testování

Rozetu jsme dlouhodobě -25000km- testovali na několika motocyklech. Bez krytu řetězu. Bez podložek matic. S minimální údržbou řetězu.
Každých 5000km byla rozeta rozebrána a otvory proměřeny, zda nedochází k otlačení hliníku v unašeči. Žádné otlačení šroubů se neprojevilo.
Životnosti věnce se nepodařilo dosáhnout, přestože jsme je prohnali Slovinskými, Rumunskými a Španělskými horami.


Recenze

Recenzi od Johnyho si můžete přečíst tady: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=113530&act=moto-denik-detail&ddid=67705

Jak funguje výměnný prodej rozet

Protože upravujeme původní díl, potřebujeme od Vás poslat/přivést/předat Vaši původní rozetu.

Pro urychlení dodávky nové rozety můžete využít následující postup:

1. Rozetu vymontujte z motocyklu a očistěte ji. Ložisko včetně pojistných kroužků nechte v rozetě.

2 Rozetu vyfoťte ze shora, z boku a zezadu a fotky nám pošlete. Posoudíme stav a pokud nebude hliníková část rozety našrot, pošleme Vám rovnou naši repasovanou.

3. V balíku od nás najdete štítek na zpětné poslání (od Zásilkovny) a pytel. Do něj pečlivě zabalte svou starou rozetu, dejte ho zpět do balíku, nalepte etiketu a pošlete nám ho zpět.

Rozetu prosím posílejte vyčištěnou (nebo alespoň očištěnou) a nevyndavejte ložisko. My ho pak vyndaváme zatepla, abychom nezvětšovali vůli/nepoškodili dosedací plochu.

Doplňkové parametry

Kategorie: Kola
Záruka: 2 roky

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat články. Prosím přihlaste se nebo registrujte.

5
11x
4
4x
3
1x
2
1x
1
0x