Zadní rozeta JAWATECH
Kód: 620-56-400-E 620-56-400-E-2 620-56-400-E-3 634-56-200-E-1 634-56-200-E-2 634-56-200-E-3 634-56-200-E-4 826-56-200-R 471-56-200-E-1 471-56-200-E-2 Zvolte variantuDetailní popis produktu
Co znamená upravená zadní rozeta
Původní (originální) rozetu upravíme na výměnný řetězový věnec používaný na moderních motocyklech. Výsledkem je díl, který lze bez úprav namontovat i do krytu řetězu, vydrží fungovat nejméně 25000km (otestováno) a lze ho znovu repasovat pouhou výměnou řetězového věnce, případně ložiska.
Jak bude hotová rozeta vypadat
- Upravená rozeta je dodána smontovaná včetně věnce.
- Je použit nerezový spojovací materiál, tedy ,imbus´ šrouby M8+pojistné matice+podložky. Rozeta na panelku je standardně dodávána na šrouby s válcovou hlavou, rozeta na typ 63x standardně se zápustnými hlavami. Vychází to z dostupnosti náhradních věnců.
- Je osazena ložiskem SKF nebo NTN s protiprachovými kryty (RS). Ložisko je zvoleno podle zjištěné tolerance otvoru pro ložisko v rozetě. Nelze si ho tedy zvolit, dva výrobce používáme kvůli tomu, abychom zajistili správnou vůli = nejmenší házení = minimální vibrace rozety = co největší komfort při jízdě. Ložiska NTN jsou dle našeho porovnání kvalitativně srovnatelné s SKF. NTN jsou o něco dražší, rozdíl ceny jde na nás.
- Ložisko je pojištěné nerezovými spirálovými kroužky, které se používají v leteckém průmyslu pro svojí snadnou montáž bez speciálního nářadí a hlavně pro vysokou spolehlivost. Originální seger kroužky jsou v naprosté většině případů opotřebené, postrádají montážní "zobáčky" a jsou zprohýbané a unavené. Následkem toho je často téměř nemožné je demontovat/montovat, protože zobáčky sjíždí z kleští a je tedy nutné zapojit i další nářadí jako tenké šroubováčky a někdy i další pár rukou. Výměna ložiska se tak stává velmi problematickou a např. v polních podmínkách takřka nemožnou. Na výměnu spirálového kroužku postačí pouze šroubovák k prvotnímu vyklonění zobáčku a zbytek lze snadno udělat pouze rukou bez nářadí. Nerezový materiál garantuje maximální výdrž i za nestandardních podmínek.
Jak rozetu upravujeme
- Zkontrolujeme zda je originální rozeta k úpravě vhodná, tedy zda není vysekaná od bubnu, nebo nemá vyšoupaný límec od krytu řetězu. Poznámka - repliky bohužel upravovat nejdou - replikový hliník nevydrží a praská.
- Rozetu dočistíme ekologicky odbouratelným čističem.
- Za tepla vyjmeme ložisko.
- Následuje další kontrola, zda rozeta nemá vymlácený střed.
- Odstraníme starý věnec a upravíme dosedací plochu na nový věnec, podle zvolené varianty (případně na přání). Každá rozeta bohužel úpravu nepřežije, protože se u některých projeví skryté vady.
- Začistíme upravený unašeč a namontujeme nové ložisko.
- Pak už následuje kompletace s novým věncem, případně kompletace s trnem rozety a řetězovou sadou.
- Výstupní kontrola, zda je za nás vše v pořádku.
- Posledním krokem je odeslání upravené rozety zákazníkovi a ověření, že je vše OK i pro Vás.
Kdy rozetu dostanete
V současnosti máme akutní nedostatek originálních rozet - staré originály docházejí a je stále těžší a dražší je sehnat. Již nemáme téměř žádné skladem a úprava je tedy možná pouze výměnou. Pokud nemáte vlastní unašeč nemáte, můžete poslat dotaz, zda budeme schopni dodat - v takovém případě použijeme polotovar z novodobé rozety, ale je třeba počítat s navýšením ceny, protože samotný polotovar stojí přes 1000Kč (přesnou cenu bychom kalkulovali individuálně) Dodací doba je v této době z důvodu velké poptávky 2-3 měsíce, ale také záleží na aktuální situaci (Covid atd.).
Máme zkušenosti i s úpravami na jiný počet zubů, s úpravami rozet na motocykly ČZ®, jiné modely motocyklů JAWA®, tam je dodací doba 2-5 měsíců podle složitosti úpravy. Cena je pak záležitostí domluvy - opět záleží na náročnosti úpravy.
Co doporučujeme objednat spolu s upravenou rozetou
Určitě doporučujeme rozetu objednat včetně rozpěrky ,,trnu" rozety. Jedná se o námi vyvinutý, funkční a otestovaný díl, díky kterému si usnadníte montáž rozety do motocyklu a zejména každou montáž kola. Nebude potřeba původní ,,rozpěrka mezi buben kola a rozetu", kterou bylo obtížné udržet při motáži kola na správném místě. Náš díl je o tuto část již prodloužen, více viz: https://www.jawatech.cz/retezove-sady-dily/rozperka-rozety/
Co doporučujeme udělat při montáži rozety
Zejména doporučujeme vymezit vůli v gumovém tlumiči záběru mezi rozetou a bubnem. Moderní motorky to mají udělané tak, že rozetu lze suvně vložit do kola, ale nejde s ní otočit, aniž byste zároveň otočili s kolem. Pokud to takto vymezíte, úplně zmizí otravné cuknutí celé motorky při přídání/po zavření plynu. Pod gumu tlumiče záběru je tedy vhodné vložt pásek gumy (cca 1-2mm silný -podle potřeby), tak aby rozeta šla ještě vložit, ale už s ní nešlo otáčet bez otočení kola. Montáž bude nepatrně složitější, ale s tím Vám právě pomůže naše rozpěrka rozety.
Výměnný věnec
Podrobnosti o věnci jsou zpracovány zde: https://www.jawatech.cz/retezove-sady-dily/venec-rozety/
Informace o testování
Rozetu jsme dlouhodobě -25000km- testovali na několika motocyklech. Bez krytu řetězu. Bez podložek matic. S minimální údržbou řetězu.
Každých 5000km byla rozeta rozebrána a otvory proměřeny, zda nedochází k otlačení hliníku v unašeči. Žádné otlačení šroubů se neprojevilo.
Životnosti věnce se nepodařilo dosáhnout, přestože jsme je prohnali Slovinskými, Rumunskými a Španělskými horami.
Recenze
Recenzi od Johnyho si můžete přečíst tady: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=113530&act=moto-denik-detail&ddid=67705
Jak funguje výměnný prodej rozet
Protože upravujeme původní díl, potřebujeme od Vás poslat/přivést/předat Vaši původní rozetu.
Pro urychlení dodávky nové rozety můžete využít následující postup:
1. Rozetu vymontujte z motocyklu a očistěte ji. Ložisko včetně pojistných kroužků nechte v rozetě.
2 Rozetu vyfoťte ze shora, z boku a zezadu a fotky nám pošlete. Posoudíme stav a pokud nebude hliníková část rozety našrot, pošleme Vám rovnou naši repasovanou.
3. V balíku od nás najdete štítek na zpětné poslání (od Zásilkovny) a pytel. Do něj pečlivě zabalte svou starou rozetu, dejte ho zpět do balíku, nalepte etiketu a pošlete nám ho zpět.
Rozetu prosím posílejte vyčištěnou (nebo alespoň očištěnou) a nevyndavejte ložisko. My ho pak vyndaváme zatepla, abychom nezvětšovali vůli/nepoškodili dosedací plochu.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Rozety |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat hodnocení. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.